Friday 27 May 2011

cerpen : Hanya Aku Yang Tahu

pengakhiran KISAH Cerpen: HANYA AKU YANG TAHU.....


"lena..."
"yes?"
"lena tak sepatutnya tanya soalan itu. lena tahukan yang aqi tak akan pernah tak sayangkan lena."
"lena jangan lupa yang aqi sayangkan lena sepenuh hati aqi. you are everything for me. trust me,please?"
aqi meluahkan rasa hatinya dengan penuh berharap.
aku melepas keluhan. tetapi sungguh,aku begitu berbangga dengan ucapannya itu.
"ok. thanks for that words. i will keep in my heart forever. but,promise me that you never betray my heart,ok?"
"yes. i'm promise." seraya aqi menjawab sambil mengangkat tangan tanda bersumpah.
dia mengangkat tangan kanannya lalu menggosok pipiku dengan usapan yang lembut,"terima kasih lena untuk semuanya. aqi janji,aqi tak akan pernah tinggalkan lena. tidak akan."

di dalam hatiku,aku memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa supaya kekalkan hubungan kami dan tabahkan hati kami untuk melalui halangan yang bakal menimpa pada hari esok untuk mencapai 9 tahun lagi. tiba 9 tahun yang akan datang,tertautlah kasih kami yang begitu utuh untuk membina mahligai cinta kami.  itulah harapan aku mulai hari ini hingga akhir hayatku.segala yang berlaku biarlah diriku dan dirinya yang lalui..........kerana,Hanya Aku Yang Tahu...

1 comment:

  1. fuhhhh...boleh tahan aku karang..hahaha
    penat perah otak..huhu

    ReplyDelete